no-img
پدیا

دانلود تحقیق تجربه‌‌‌گرایی و فلسفه ذهن -پدیا


پدیا

ادامه مطلب

DOC
دانلود تحقیق تجربه‌‌‌گرایی و فلسفه ذهن
doc
مرداد ۹, ۱۳۹۶
هر صفحه 119تومان
تعداد صفحات: 84 صفحه
۱۰,۰۰۰ تومان
۱۰,۰۰۰ تومان – خرید

دانلود تحقیق تجربه‌‌‌گرایی و فلسفه ذهن


دانلود تحقیق تجربه‌‌‌گرایی و فلسفه ذهن

 فرمت قابل ویرایش ورد word

  تعداد صفحات: ۸۴ صفحه

 خلاصه ای از فایل

اپیزودهای خصوصی

اپیزودهای خصوصی که در‌اینجا مورد بحث قرار گرفتند همان‌هایی هستند که به‌‌‌طور‌‌‌سنتی به‌عنوان ادراکات یا تجربیات بی‌واسطه محسوب می‌‌‌شدند. سلرز به دو دلیل به ‌این موضوع بر‌‌‌گشته است: اول‌اینکه می‌‌‌خواهد رویکردی غیر‌‌‌سنتی را درباره ادراکات و تفکرات بسط دهد. دوم‌اینکه او می‌تواند استدلال‌هایی را که در فصول گذشته نیمه رها کرده بود را کامل کند. (Triplet & DeVries,2005,117)

در‌اینجا دوباره سلرز بازمی‌گردد به مساله آنچه که بین تجربیات زیر مشابه است،دیدن‌اینکه یک شئ آنجا قرمز است، به نظرآمدنش برای کسی که یک شئ آنجا قرمز است(وقتی که در واقعیت قرمز نباشد)، و به‌‌‌نظر آمدنش برای کسی گویی یک شئ قرمز آنجا وجود داشته است(و درواقع اصلاً چیزی آنجا وجود ندارد). بخشی از ‌این مشابهت به‌ این ‌ایده باز می‌گردد که شئ آنجا قرمز است، اما فراتر از ‌این وجهی وجود دارد که فلاسفه بسیاری تلاش کرده‌اند تا با تصور ادراکات یا تجربه بی‌واسطه روشن سازند.

پیش‌‌‌ازاین توضیح داده شد[در فصل چهارم] که دو شیوه وجود دارد که در آنها واقعیات شکل X صرفاً قرمز ‌به‌نظرمی‌آید را می‌تواند همراه با نوعی تبیین توضیح دهد که بر تعمیم‌های تجربی مرتبط با رنگ اشیا، شرایطی که در آن اشیاء دیده می‌شوند و رنگهایی که آنها به‌‌‌نظر می‌رسد که دارند، مبتنی شده‌اند.

دو شیوه (الف) تعریف ادراکات و تجربیات مستقیم به‌عنوان وجودهای نظری و (ب) کشف و بررسی دقیق موقعیت‌هایی که اشیاء حاوی ادراکات و تجربیات مستقیم را به‌عنوان اجزاء لحاظ می‌‌‌کنند.(EPM,pp85-86)

در موضع اول بحث ‌این است که ‌این ادراکات چگونه توصیف شده می‌‌‌کنند اگر، از چنین واژگانی مثل «قرمز»، «سه‌گوش» استفاده نمی‌کند. به نظر سلرز اشیای فیزیکی به‌تنهایی می‌توانند واقعاً قرمز و سه‌گوش باشند. پس در توصیف ادراکات چیزی وجود ندارد که قرمز و سه‌گوش باشد.

چنین بنظر می‌آید که نتیجه «ادراک یک سه‌گوش قرمز» می‌تواند معنایی بیش از «ادراک قسمی از تجربیات متداولی نباشد که در آنها ما می‌‌‌بینیم که چیزی قرمز و سه‌گوش است، یا بنظر‌‌‌می‌‌‌آید که چیزی سه‌‌‌گوش و قرمز باشد یا صرفاً ‌به‌نظرمی‌آید که یک شئ سه‌گوش و قرمز آنجا وجود دارد».

فهرست

مقدمه: ۱

ابهام در تئوریهای داده حسی. ۲

جزئیات مستقیم شناخته می‌‌‌شوند یا واقعیات؟. ۶

حسِ محتویات حسی اکتسابی است؟. ۹

نتیجه. ۱۳

داده‌‌‌حسی به مثابه زبان دیگر. ۱۴

برنامه چیست؟. ۱۴

نتیجه. ۱۹

به‌‌‌نظرآمدنها ۲۱

پیشنهاد سلرز. ۲۸

ادراکات و‌ایده‌ها ۳۰

دیدگاه تاریخی. ۳۲

آگاهی مولفه اساسی تجربه بی‌واسطه است.. ۳۴

اما‌ این تداعی معانی چگونه میانجی‌‌‌گری کرده است؟. ۳۴

منطق معنی‌‌‌داری.. ۳۶

مبناگرایی در دانش تجربی. ۴۰

تصویر علمی از جهان. ۴۹

فلسفه ذهن. ۵۳

اپیزودهای خصوصی. ۵۴

دیدگاه کلاسیک درباره تفکرات.. ۵۶

تمایز بین  زبان تئوری و زبان مشاهده ۶۰

تفکرات.. ۶۳

چند نکته اساسی. ۶۵

ادراکات.. ۶۷

نتیجه. ۷۲

جمع بندی.. ۷۵

سلرز و فلسفه ذهن. ۸۰

 



موضوعات :
فلسفه و منطق

دیدگاه ها


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *